Sammensæt din egen rejse; Oplev det bedste af Nordspanien i dit tempo
Hvorfor med Spain is More?
- 100% tilfredshed
- Uovertruffen pris og kvalitet
- Design din egen Camino
- Assistance24/7
- Kontor i León, på Caminoen
Oplev Nordspaniens mest ukendte regioner med sine imponerende kulturelle-, naturmæssige- og gastronomiske skatte, der supplerer de allerede berømte turistattraktioner.
Ingen kender Nordspanien som os!!!
Vores filosofi er, at du rejser som en lokal og kommer til steder, hvor guidebøgerne ikke viser dig hen
Læs mere
Hvad siger vores kunder?
-
Camino de Santiago på cykel
Birger ChristensenKanon tur:-) lige hvad jeg havde brug for. Jeg ville meget nødig havet været uden den ekstra dag i Leon. Den ekstra dag i SDC var mindre nødvendig. Taskerne havde en perfekt rummelighed men styr tasken var nærmest livsfarlig da den ikke sad ordentlig fast og faldt af fra tid til anden måske o... Læs meregså pga. forgaflens stivhed. (jeg er ikke sikker på at justeringen virkede, jeg drejede den 6-8 gange rundt uden at mærke forskel, men skulle måske bare havet blevet ved) Jeg fandt det lidt svært at finde ud af hvor meget tid jeg kunne bruge på sighs seeing under cykel turen så der kunne jeg godt have brugt en grov time table så jeg kunne vurdere om der var tid til lidt mere sight seeing eller jeg skulle cykle videre. PS når jeg var lidt for træt eller følte jeg skulle økonomisere mine kræfter, f.eks pga. stigning sidst på dagen, tog jeg vejen i stedt for stien. så ruten er ikke den helt rigtige, specielt anden/tredie dagen. Men som sagt,- kanon tur, Birger
-
Expreso de la Robla
Hanne LundKære Spain is More, Så er vi hjemme efter en rigtig god ferie, hvor alt fungerede optimalt og til fulde levede op til vores forventninger. Vi går ud fra, at I gerne vil have en tilbagemelding, som I evt. kan bruge lidt af fremadrettet. Jeg vil derfor dele min mail i to – selve togturen og res... Læs mereten. San Sebastian og Bilbao: Hotellet i San Sebastian ligger rigtig godt for alle aktiviteter. Hotellet var fint og betjeningen i top. Vi fik en meget fin service på alle punkter. Restauranten, hvor min fødselsdagsmiddag blev indtaget, var et spændende sted. Indretningen klassisk spansk – lidt ”gammeldags” og tung. Det er egentlig en meget stor bodega med et enormt vinkort i form af en hel bog. Alle vinene skulle efter sigende findes i kælderen under huset og parkeringspladsen. Vinenes priser var i alle niveauer, fra helt billige til enormt dyre. Spisekortet og madens tilberedning var ligeledes spændende og i top – vi valgte henholdsvis 2 retter og 3 retter, jeg er faktisk i tvivl om, der var egentlige menuer. Selvfølgelig var det ikke et billigt sted, men kvaliteten taget i betragtning, synes vi ikke det var galt. Vi kom af med 149 € og vi startede med hver et glas Cava (ikke af de små), en flaske Txakoli – den lokale hvidvin samt vand. Betjeningen var venlig og hjælpsom men lidt sjov – der var mange til at varte os op, men kun en enkelt virkede ”skolet”. Det betød, at ikke alle småting kom i den helt rigtige rækkefølge. Vi anbefaler gerne stedet til andre, men man bør være mere end 2, så man kan smage lidt forskelligt af deres vine. Hotellet i Bilbao ligger ligeledes godt og med en betjening i top. Expresso de la Robla: Vi gik om bord på toget torsdag eftermiddag ca 1½ time før afgang. Der blev taget flot imod os. Vi fik anvist vores kupe, hvorefter vi kunne inspicere salonerne og slappe af indtil afgang. Vores tur var meget dårligt solgt, der var kun 13 passagerer, personalet var ikke reduceret i antal, så vi blev vartet ekstra meget op på alle punkter. Hele turen var godt tilrettelagt gennem en spændende natur. Guiden var meget vidende om alt det, vi så. Hun klarede også utallig andre spørgsmål omkring dyrliv, planter, historie osv. Programmet er tæt for alle dagene, personligt kunne vi have tænkt os lidt mere tid i toget eller på egen hånd uden aktivitet, men det er jo individuelt. Til gengæld skal de have ros for, at tidsplanen blev overholdt hele tiden, hvilket også er nødvendigt, når togplanen skal indpasses i det hele. Hver aften fik vi udleveret et detaljeret program for den kommende dag. Morgenmaden, som var eneste måltid, der blev indtaget på toget, var en drøm. Her manglede ikke noget. Rigtig hyggeligt at trille gennem landskabet, mens morgenmaden nydes. Kupeerne er, som der står i beskrivelsen, meget små, og det skal tages bogstaveligt. Det samme gælder badeværelset, men det hele meget funktionelt indrettet, så det var faktisk utroligt, hvad de havde fået plads til på de få kvadratmeter. Vi har set mere af Nordspanien men samtidig lært at der er endnu mere end vi troede, som mangler at blive udforsket. Der er derfor ikke sidste gang, vi har arrangeret en tur til dette område. Jeg har scannet dagsprogrammerne ind for vores tur, hvis I har interesse i at se dem. Med venlig hilsen Hanne Lund
-
Camino de Santiago Francés
Marianne SlinningHei, Vi har kommet tilbake fra en fantastisk flott tur til Spania. Tusen takk til ”Spain is More” for et suverent flott opplegg. Vi har følelsen av å hatt 3 ferier på kort tid; Storbyweekend, Pilgrimstur og Spaopphold. Storbyweekend i Madrid var en god start på turen. Hotellet vi bodde p... Læs mereå hadde en flott beliggenhet, hyggelig betjening, et hotell jeg garantert vil benytte ved neste tur til Madrid. Bussturen til Sarria foregikk i meget komfortable busser. Pilgrimsturen til Santiago var en stor opplevelse. Det fungerte meget bra med transport av bagasjen. Det var en stor opplevelse å komme inn til Santiago og delta på Pilgrimsmessen der. Hotellet i Santiago var også bra med meget god beliggenhet i forhold til Katedralen. Dagstur med egen hyggelig guide til Finisterre var også en fin opplevelse. Spahotellet i Sanxenxo var kjempefint. Det eneste vi i ettertid kunne ønsket litt annerledes, var hjemturen. Det ble litt kort tid til å sove, på siste overnattingen i Madrid. Det hadde vært bedre med litt andre flytider. Jeg kommer til å anbefale ”Spain is More” til alle som vurderer tur til Madrid eller Nord Spania. Mvh Marianne Slinning
-
Kør-selv Nordspanien samt Camino light
Karin og Jens HoumannHej Vi er nu kommet hjem efter pragtfulde 15 dage i Nordspanien. Vi vil gerne anderkende jeres indsats for at gøre turen så god som muligt for os, herunder finde gode hoteller. Vi synes, at alle de valgte hoteller var yderst velbeliggende og af god standard for de forskellige områder. Turen b... Læs merelev en fin kombination mellem bilturisme og så dejlige dage på Caminoen.
Vores blog
Guide til San Sebastián
10 oplevelser og seværdigheder du ikke må gå glip af.
Din personlige rejseguide til Nordspanien
Sådan fungerer Spain is More’s digitale og trykte guidemateriale
Overvejer du at vandre eller cykle Caminoen?
Camino Lebaniego, Camino San Salvador, Camino dos Faros, Camino De Santiago con niños
