Sammensæt din egen rejse; Oplev det bedste af Nordspanien i dit tempo
Hvorfor med Spain is More?
- 100% tilfredshed
- Uovertruffen pris og kvalitet
- Design din egen Camino
- Assistance24/7
- Kontor i León, på Caminoen
Oplev Nordspaniens mest ukendte regioner med sine imponerende kulturelle-, naturmæssige- og gastronomiske skatte, der supplerer de allerede berømte turistattraktioner.
Ingen kender Nordspanien som os!!!
Vores filosofi er, at du rejser som en lokal og kommer til steder, hvor guidebøgerne ikke viser dig hen
Læs mere
Hvad siger vores kunder?
-
Camino de Santiago
Grethe ThingHej Rasmus. Jeg synes lige jeg vil give dig en tilbagemelding på vores camino-tur. Først og fremmest; det har været en kæmpe oplevelse at vandre på caminoen. Jeg er klar til at vandre den første del også! Generelt omkring de ydelser som 'Spain is more' leverede, kan jeg udtrykke stor til f... Læs mereredshed. Fly, tog, bus, de fleste hoteller levede fuld ud op til mine forventninger. Det fungerede og var i orden. Vi havde en fin tur til Finisterre. Manuel var en god og kompetent guide. Vil du hilse ham og sige tak for en dejlig dag! Vi var frygtelig meget i tvivl om, om han skulle have drikkepenge. Vi havde jo ikke været i kontakt med det almindelige Spanien under hele turen, så vi var meget i tvivl om, hvad der var common sence. Kunne I, under '4. Værd at vide' i jeres hæfte også skrive en passus omkring drikkepenge til taxa mv. Vi havde håbet at nå ind til dig på kontoret om formiddagen vi var i Leon; men byen var jo spændende og tiden løb for os! Så tak for din/jeres leverance og service. med venlig hilsen Grethe Thing
-
Camino de Santiago
Helge og Nora HøvikHei ! Vi har hatt en flott pilgrimsvandring! Var sliten til kvelds, så vi lurte ofte på om vi klarte å gå videre neste dag. Men hver morgen var vi ved godt mot, og var spente på hva dagen ville bringe. Skal legge inn et lite innlegg når ferien er over. Har lyst til å gå en annen gang også... Læs mere, men kanskje med kortere etapper noen dager. Det har vært en stor opplevelse for oss, til tross for at Helge har vært plaget med foten før turen, det gikk utrolig bra med den. Klarte oss utmerket uten baggasje noen dager, da den ikke kom frem sammen med oss til Madrid. Oppdaget at man ikke trenger å ha så mye med på en pilgrimstur. Vi hadde skoene som vi skulle vandre i håndbagasjen. Takk for all hjelp i forbinnelse med turen! Vi skal oppfordre andre til å bestille tur gjennom dere! Mvh Nora og Helge!
-
Expreso de la Robla
Kirsten og Hans LindegaardKære Rasmus! Her kommer en lille beretning om vores oplevelse af turen. Jeg deler den op i sektioner, da det er nemmest at håndtere: SPAIN IS MORE: Vi var meget tilfredse med hotellet i Bilbao. Hotellet er til fire stjerner, men de har kun tre. God beliggenhed, gode faciliteter, og god service... Læs mere. Flyforbindelserne var fine, og hos Lufthansa fik man ovenikøbet snacs og gratis drinks. Det troede jeg var forsvundet i vore dage. Informationsmaterialet, som vi modtog fra jer, var meget velkomment for os, der ikke har besøgt den del af Spanien før. Prisen var OK, vi kunne næppe have gjort det billigere selv. Togturen: Toget er lækkert, men sporene er meget gamle, og giver megen uro i toget. Det er en flot morgenbuffet, og personalet er ekstremt serviceminded. De fortalte meget om udsigten fra toget. Der var lejlighedsvis gratis drinks, især til os, der havde været kunder i baren. Desværre var kupeen et flop. Privat bad og toilet er lækkert, men pladsen er så ringe, at kupeen egentlig kun egner sig for een person. Der var ingen gulvplads, der var intet bord, overkøjen klapper op, så der var ingen ryglæn på sofaen. Og hvis man prøvede at læne sig tilbage, ramte man overkøjen med nakken. Pladsen på toilettet var så snæver, at man kun kunne bruge håndvasken med døren åben, og det var umuligt at tage bad medens toget kørte pga. de ujævne spor. Kupeen kunne i praksis kun bruges til at sove i. Køjerne var OK. Fri internetadgang fra togets PC er meget fint. Vi kunne checke nyheder, g-mail og vejrudsigt m.m. Sightseeing: Al bustransport var velorganiseret, og vi så mange interessante ting. Det er jo individuelt, hvad folk synes bedst om, men vi fik et rigtigt godt billede af egnen og dens historie, samt Caminoens betydning for området. Restauranter: Vi besøgte kun meget flotte restauranter, og maden var helt i top. Desuden var der inkluderet drinks til maden, og man sluttede altid med en chupito. Fin service. Vi havde læst, at denne del af Spanien er det kulinariske højdepunkt, og vi blev ikke skuffet. Maden var helt i top, og de lokale vine meget velsmagende. Guiden: Vanessa fra Santander (født i Belgien) var en meget dygtig og tiltalende guide. Altid velforberedt, altid positiv, ven med alle, og hun havde et sprog, som var dejligt at lytte til, både på spansk og engelsk. Flere steder var der lokale guider, som alle var meget vidende og gode formidlere. Bilbao: Var rigtig interessant at se. Efter vores indtryk en moderne storby stærkt på vej frem. Dertil et meget hyggeligt gammelt kvarter, de syv gader. Guggenheim Museet er vel for Bilbao, hvad Operaen er for Sydney. To dage i byen passer fint. Gode restauranter, lave priser og venlige mennesker. Gode tapas overalt. Mange havde svært ved at forstå engelsk, men sproget blev aldrig noget problem. Lokal transport i byen er noget af det bedste, vi har oplevet, og priserne lave i hvert fald sammenlignet med Danmark. Så I kan se, at vi har haft en god tur (på trods af et noget koldt vejr), og vi vil ikke tøve med at anbefale den til andre. Så vidt, vi forstår, er der bedre kupeer på El Transcantabrico, men det er jo en anden historie og en anden pris. Som I kan se, har vi haft en god tur. Mvh Kirsten og Hans Lindegaard.
-
Camino de Santiago
Regner JensenHej Rasmus Vel hjemme igen, vil jeg gerne takke for – som sædvanlig – en fantastisk vel tilrettelagt Caminotur. – Nu den tredje gang med jer som arrangør! Alt klappede 100% - alle aftaler, rejser, hoteller, bagageservice, transport over Pyrenæerne ved ankomst osv. osv………. Hotelstan... Læs meredarden var i de fleste tilfælde langt over det forventede – og venligheden rundt omkring var enorm! Blev endda opgraderet til suiten i Pamplona!!! Min største kompliment til dig/jer – kan ikke gøres bedre! Mit næste Caminotur vil helt klart også blive med jer som arrangør! Venligste hilsener Regner
Vores blog
Din personlige rejseguide til Nordspanien
Sådan fungerer Spain is More’s digitale og trykte guidemateriale
Caminovandring gennem historien Nordspaniens kultur og gastronomi
Det nordlige Spanien tiltrækker hvert år et stigende antal rejsende – ikke mindst på grund af den legendariske pilgrimsvandring Camino de Santiago.
Overvejer du at vandre eller cykle Caminoen?
Camino Lebaniego, Camino San Salvador, Camino dos Faros, Camino De Santiago con niños
