p Expreso de la Robla, Kirsten og Hans Lindegaard (DK) - Experiencias en el Camino de Santiago - Pilgrimsrejser på Caminoen

Min ferie

ES: (+34) 518 888 465
UK: (+44) 020 81 44 37 11
USA: (+001) 347 480 1050
IRELAND: (+353) 766 805 902
DA: (+45) 36 98 08 63
DE:(+49) 3222/1098400
SE: (+46) 844 68 10 14
BE: (0032) 380 809 30
NL: (+31) 858 883 565
NORGE : (+47) 239 607 02
E : info@spainismore.com

Expreso de la Robla, Kirsten og Hans Lindegaard (DK)

Kære Rasmus!
Her kommer en lille beretning om vores oplevelse af turen. Jeg deler den op i sektioner, da det er nemmest at håndtere:
SPAIN IS MORE:
Vi var meget tilfredse med hotellet i Bilbao. Hotellet er til fire stjerner, men de har kun tre. God beliggenhed, gode faciliteter, og god service. Flyforbindelserne var fine, og hos Lufthansa fik man ovenikøbet snacs og gratis drinks. Det troede jeg var forsvundet i vore dage. Informationsmaterialet, som vi modtog fra jer, var meget velkomment for os, der ikke har besøgt den del af Spanien før. Prisen var OK, vi kunne næppe have gjort det billigere selv.

Togturen:
Toget er lækkert, men sporene er meget gamle, og giver megen uro i toget. Det er en flot morgenbuffet, og personalet er ekstremt serviceminded. De fortalte meget om udsigten fra toget. Der var lejlighedsvis gratis drinks, især til os, der havde været kunder i baren. Desværre var kupeen et flop. Privat bad og toilet er lækkert, men pladsen er så ringe, at kupeen egentlig kun egner sig for een person. Der var ingen gulvplads, der var intet bord, overkøjen klapper op, så der var ingen ryglæn på sofaen. Og hvis man prøvede at læne sig tilbage, ramte man overkøjen med nakken. Pladsen på toilettet var så snæver, at man kun kunne bruge håndvasken med døren åben, og det var umuligt at tage bad medens toget kørte pga. de ujævne spor. Kupeen kunne i praksis kun bruges til at sove i. Køjerne var OK. Fri internetadgang fra togets PC er meget fint. Vi kunne checke nyheder, g-mail og vejrudsigt m.m.

Sightseeing:
Al bustransport var velorganiseret, og vi så mange interessante ting. Det er jo individuelt, hvad folk synes bedst om, men vi fik et rigtigt godt billede af egnen og dens historie, samt Caminoens betydning for området.

Restauranter:
Vi besøgte kun meget flotte restauranter, og maden var helt i top. Desuden var der inkluderet drinks til maden, og man sluttede altid med en chupito. Fin service. Vi havde læst, at denne del af Spanien er det kulinariske højdepunkt, og vi blev ikke skuffet. Maden var helt i top, og de lokale vine meget velsmagende.

Guiden:
Vanessa fra Santander (født i Belgien) var en meget dygtig og tiltalende guide. Altid velforberedt, altid positiv, ven med alle, og hun havde et sprog, som var dejligt at lytte til, både på spansk og engelsk. Flere steder var der lokale guider, som alle var meget vidende og gode formidlere.

Bilbao:
Var rigtig interessant at se. Efter vores indtryk en moderne storby stærkt på vej frem. Dertil et meget hyggeligt gammelt kvarter, de syv gader. Guggenheim Museet er vel for Bilbao, hvad Operaen er for Sydney. To dage i byen passer fint. Gode restauranter, lave priser og venlige mennesker. Gode tapas overalt. Mange havde svært ved at forstå engelsk, men sproget blev aldrig noget problem. Lokal transport i byen er noget af det bedste, vi har oplevet, og priserne lave i hvert fald sammenlignet med Danmark.

Så I kan se, at vi har haft en god tur (på trods af et noget koldt vejr), og vi vil ikke tøve med at anbefale den til andre. Så vidt, vi forstår, er der bedre kupeer på El Transcantabrico, men det er jo en anden historie og en anden pris.

Som I kan se, har vi haft en god tur.

Mvh

Kirsten og Hans Lindegaard.

Tilbage

Sitemap| Bestilling af rejse| Spørgsmål| Links| Rejsebetingelser| Rettigheder| Kontakt Sikker betaling med: Pago seguro con tarjeta de crédito / débito y Paypal